Gå til IntraMedia's danske side Navigate to English version of IntraMedia


Google Adwords og PPC annocering

Efterhånden er Google Adwords kendt af de fleste virksomheder, som har en hjemmeside de ønsker at annoncere for. Adwords er en måde hvorpå man kan betale Google for at få lov at ligge blandt de øverste resultater når der søges på et givent ord i Google. Der er kun tale om de resultater der vises i højre side af skærmen, samt et par få udvalgte der vises øverst og markeret med en baggrundsfarve og teksten "sponsorerede links". Inde i din hjemmesides statistik eller dit hjemmeside CMS, kan du se de søgninger dine besøgende har foretaget inden de kom frem til din hjemmeside.

Ved opsætning af en Adwords annonce, udvælges de søgeord man ønsker, samt en maksimal pris man ønsker at betale pr. klik. Denne klikpris (og andre indirekte faktorer, som er for dybt et emne til at urede her) har betydning for hvor højt du ligger blandt resultaterne ved søgning på et givent søgeord. Nogen søgeord og brancher er billigere at annoncere på end andre, da konkurrencen fra de øvrige virksomheder er forskellig. Nogen kan annoncere og betale fx 0,5 kr. pr. klik, hvor der i andre brancher og søgeord med hård konkurrence kan betales fx 30 kr. pr. klik.

En af fordele ved google Adwords er at du kun betaler så snart nogen har klikket på dit link, og derved besøgt din hjemmeside. Alle dem der søger og ser dit link og tekst uden at klikke frem til din hjemmeside, dem betaler du ikke for. Herudover kan registreres og analyseres en masse om den besøgende og det videre forløb på din hjemmeside, efter der er klikket på en Adwords annonce. Det betyder, at du kan se om de klik du har betalt for rent faktisk går hen og bliver til flere salg / kunder.

Der kan laves en sammenkobling og integration af Google Analytics og Google Adwords, som giver dig indsigt i begreber som ROI, konverteringsratebounce rate og meget mere. Alt sammen noget som i sidste ende kan fortælle dig, om det kan betale sig for dig at annoncere på de søgeord du har, og hvor meget det giver dig i indtjening i sidste ende.

Vil du høre mere om emnet, er du meget velkommen til at kontakte os. Du er også velkommen til at booke et uforpligtende møde eller telefonsamtale, hvis du gerne vil have en længere snak om emnet, samt en tilhørende analyse af dit nuværende website og hvad vi mener der kan arbejdes med.
IntraMedia - Tlf. 31 75 36 00 - E-mail: